lördag 15 september 2012

Caffe con panna, turkosblått hav och pizzarestauranter i varenda gathörn

Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Red head< Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia Sardinia

Så här kommer bilderna från Italien!
Skrev en liten text om Italien när jag var där;

"Och långsam blir jag kär i Italien. 
Där man blir väckt av en saxofonist på torget som spelar 'Moon River'.
Där man dricker cappuccino till frukost, fast jag väljer caffe con panna. 
Där husen är smutsiga och färgen flagnat av, av allt havssalt och blåst. 
Där det luktar pizza i varenda gathörn och man ser korallhalsband och flätade läderarmband i skyltfönstren. 
Där stränderna har vit len sand och havet har turkost, klart vatten.
Där männen är korta, har konstiga frisyrer och intensiva blickar.
Där de pussar en på kinderna och säger 'Ciao Bella'. 
Där alla är högljudda, män, kvinnor och barn. Till och med hundarna."

(Jag skulle ha skrivit mer detaljerat under varje bild om det inte blev så struligt. De får för sig att hoppa runt och inte alls hamna där jag vill ha dom. Därför blir det såhär. Hoppas ni förstår att jag hade en jättemysig vecka på Sardinien!)

På radion hörde jag denna låt och kan inte sluta lyssna. Så fin.

1 kommentar:

  1. hahaha jag vet, det är helgalet!!!
    och oroa dig inte, jag kommer förbi stockholm sen!;d

    och tack så jättejättemycket, bella :D

    PS. bra bilder förresten!
    du verkar ha haft det himla fint!

    SvaraRadera

eller vad tycker du?