onsdag 17 oktober 2012

Thinking of Pink Floyd's "Another Brick In The Wall"

Brick Wall
Så de senaste veckorna på praktiken har jag fått i uppgift att göra en fusk-tegelvägg. Började med att skissa och markera ut på en svartmålad träskiva.
Brick Wall
Brick Wall
Efter det tog jag skumgummi och ritade ut en mönster, och så tog min handledare fram en elektrisk brödkniv! Visste inte att de finns. Men den funkade perfekt att skära med. Brick Wall Brick Wall
Sen dränkte jag varje gummibit i en hink med färg och trälim och satte dit dom. Brick Wall Brick Wall
Det gick rätt blodigt till, hihi. Brick Wall Brick WallBrick Wall
Fixade trälister till fönstret och limmade dit en tunn plast som får agera fönsterglas. Efter det spacklade jag på "tegelbitarna" för att de ska bli ojämna och få mer liv i dom. Brick Wall
Kaos. Det blev ett väldans jobb med trälisterna, att såga till rätt längd och slipa dom rundade. Jobbigt när en del bitar blev för korta, ehe. Brick Wall
Den här smeten/gröten/guckan är det konstigaste jag blandat till nånsin. Den består av svart och vit färg, lila gummikross, korkspån, nötter, cement och gips. Den var till för fogarna. Brick WallBrick Wall
Med en spackel och stålspackel körde jag ner det i fogarna. Det blev otroligt geggigt och tog mig ca 3 dagar, för det skulle på ett andra lager också. Brick WallBrick WallBrick Wall
Fast den gråblåa färgen tyckte jag inte om, så målade över med orange färg. Det var många omgångar med olika nyanser av rött och brunt som jag stänkte på. Brick WallBrick Wall
Och så blev det färdiga resultatet! Jag gjorde även en fönsterplåt i aliminium som jag målade i bronsig färg och grön färg för den gamla brons-effekten. Fönster"glaset" målade jag lätt över med utspädd grå färg.
Det var ett kul arbete, även om det i vissa moment var frustrerande när man inte blev nöjd, eller det tog så lång tid för att torka.
Problemet blir bara var jag ska hänga upp det på mina redan så fulla väggar där hemma.

Brick Wall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

eller vad tycker du?