tisdag 6 maj 2014

THIS IS VIENNA. day 1 & day 2

Efter ett långt uppehåll på bloggen är jag tillbaka med lite spännande bilder! För två veckor var jag i Wien med min kompis Linda. Vi stannade från tisdag kväll till söndag morgon, över påsken. Vi börjar med onsdag morgon.
Vienna Vienna

Vi promenerade runt i våra kvarter och letade efter bra frukostställe, det blev Café Operahaus som var riktigt tjusigt. Vienna Vienna

Efter frukosten/brunchen handlade vi lite vin och godsaker från närmaste matbutik, gick tillbaka till hotellrummet och gjorde oss iordning.
Vienna Vienna

Besökte Madame Tussaude!
  Vienna

Kejsarinnan Elisabeth "Sisi". Vienna

Jag som fabulous regent med drottning Elisabeth ll. Vienna

Nelson Mandela är inte road av Linda. Vienna

Linda spelar piano med Schubert. Vienna

Linda i en Klimt.
Vienna

Mördad i duschen?
Vienna

*swoon*
Vienna

Jag myser med Clooney på en lunchdejt. Vienna

Linda poserar med Will Smith. Efter detta åkte vi karuseller i tivoliet utanför, shotade och hade kul. Vi tog en tupplur på hotellet och åt senare på kvällen världens godaste schnitzel. Så stor att vi inte orkade äta upp den. Tröttare än vi trodde att vi var lade vi oss tidigt.

TORSDAG


Vienna Vienna

Torsdagen var den stora shoppingdagen! Vi klädde upp så lite extra, det ledde till att på tågstationen tog en ung kille kort på oss utan ett ord! I alla fall shoppade vi på Forever 21 och hittade en massa fina saker. Vienna Vienna Vienna

Fint väder i en vacker stad!!
Vienna

Jag hade på mig rosa topp från Modcloth.com, svart kjol från Lindex, trenchcoat och strumpbyxor från Monki och hatt från H&M. Vienna

Häst och vagn utanför operan! Vienna Vienna Vienna

När vi blev trötta satte vi oss vid Hotel Sacher och beställde Sacher-tårta och Bellini. Efter lite mer shopping åkte vi tillbaka till hotellet, tog en tupplur (igen!) och klädde upp oss för att sedan äta ute på en tjusig restaurang.

ViennaVienna
  Vienna Vienna

Albertina Passagen hette restaurangen. De spelade live-jazz i mysig belysning. Vi åt nog världens godaste mat. Jag beställde parmesanrisotto, har aldrig upplevt något tidigare med så ostig (?) smak förut. Efter maten tog vi cocktails och njöt av jazzen tills det var läggdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

eller vad tycker du?