måndag 30 januari 2012

2011; januari till april.

januari.
Mina kusiner Leila och Tamina plus morbror var hos mig nästan 2 veckor. Vi shoppade, kollade på film, åkte pulka och busade.

En mysig onsdagskväll var jag hemma hos Natali och Christina, de hade bjudit över flera.
Vi åt hemmabakt pizza, pratade, kittlade Erica och dansade grekiskt.

Jag färgade mitt hår mer rött än innan.

Slutet av januari åkte jag och familjen till Tyskland till släkten. Morföräldrarna hade guldbröllop. Så jag träffade Tamina och Leila igen.

Såg filmen An Education igen och kunde inte sluta sucka över hur fin filmen är.
Började drömma om Paris, för jag och kusinerna hade pratat om att kanske åka dit till våren.

























februari.
Målade mycket knasiga saker.

Hade en riktigt bra hårdag. Kanske att jag hade flera, men de hamnade inte på bild.
Träffade Maloue i hennes 1900-tals hus. Fikade, diskuterade feminism och fotograferade ute i kylan.

Beundrade Maloues fina ögon.

Åkte en onsdag upp till Kungsberget bara för dagen med mina skolkamrater. 

Fick stå modell för pappas fotoexperiment.

























mars.
Var på en trevlig hemmafest där jag hade minsann intressanta samtal. Och dans såklart.

Promenerade med vännen Frida till frusna stranden. Där satt vi på en bänk medan solen gick ner och åt marshmallow på burk.

Gick på handledarkurs för körkort med Elin. Vi köpte en massa godis och satt där i 3 timmar.
Ibland förstod vi inte vad som sas, utan lekte hänga-gubbe istället.

Fikade med Erica en fredag, vi gick till café 60. Jag fick beslutsångest första gången i mitt liv.

Gick på japan-loppis med Maya, hon hittade ett jättefint rosa paraply. 
Vi tog kort på en massa gulligt folk och köpte småsaker.

Jag hittade den här fina kragen på loppisen.

Gick ner många gånger till stranden och tog reflektionsbilder.





















april.
Ritade män med tydliga nyckelben.

Adias (mörka med långa flätor) föräldrar firade 10-år-bröllopsdag.
Adia bjöd in hennes vänner också, så vi var ute och hade spring-tävling, lekte kull och det hade precis blivit tillräckligt varmt för att ligga i gräset.

Jag införskaffade en radiostyrd badanka, så jag och Natalia provade den i en liten damm. Åh det var så kul.

Sen i slutet av april åkte jag till Paris med Tamina, Leila, Kira och morbror!
Vi promenerade runt, somnade i parker, åt crêpes, besökte Disneyland, gick vilse, shoppade i små vintagebutiker och njöt av värmen.






Jag hittade en del fina saker i Paris, bland annat den här byxdressen som har vackraste spetsen.

När jag kom hem från bästa resan drabbades jag av hemma-är-allt-så-grått-depression, så Nathalie tog ut mig till stan. Tur att Stockholm visade sin bästa sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

eller vad tycker du?