tisdag 4 december 2012

PROCESS: Dekorationsmåleri B

Så här är hela processen med målningen jag gjorde under kursen i skolan. Jag hade inte målat sådant här på 6 månader och så får jag en stor utmaning av min lärare. Om ni ser målningen till höger på bilden nedanför, det var det jag skulle måla av. Började med att måla en ram runt. Decorative painting Decorative painting
Efter det fick jag rita av mönstret från målningen och kalkera upp det på duken. Decorative paintingDecorative painting
Sofia!
Decorative painting

Sen var det bara att börja blanda till den rätta nyansen och måla. Decorative painting Decorative painting
Lade grunden för korgen och blommorna.
Decorative painting Decorative painting
Där syns förlagan mer tydligt. Det är alltså min lärare Roger Seamark som målat det, som målade av det från Sebastian Tyllin som kopierade av det från ett slott. Decorative painting

En massa färgburkar. Vi använder oss av färgen vinyl, lätt att späda ut med vatten och pigmentrik.Decorative painting Decorative painting Decorative painting Decorative painting Decorative painting Decorative painting
 Här är den färdig med skuggor och dagrar. Ramen fick ett lager lasyr för att tona ner den giftgröna nyansen.

Decorative painting Decorative painting Decorative painting
Det tog 9 skoldagar för mig att måla detta. Många små detaljer. Det krävdes mycket tålamod, men det lönade sig. Det som blänker till i den här bilden är guldfärg som tyvärr bara blänker till ur en viss vinkel.
Det roligaste var Roger när han sa "Bella, det där är förjävligt bra" med sin engelska brytning.

TRANSLATION:
I had a decorative painting class in school that lasted 2 weeks. The photos shows how I did it. Don't ask me to translate it, it's rather complicated. Google Translate sucks. If you wonder anything, just ask. Just have to say, this was really fun to do.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

eller vad tycker du?