söndag 18 december 2011

hissen upp till fjärde våningen och ett välkommet in

I fredagskväll var jag inbjuden till en inflyttningfest i de fina kvarteren av Stockholm.
Där man önskar man bodde, där det är högt i tak och gatorna extra tjusigt belysta.

Hejhej, jag som står i hissen på väg upp!

När man kom in blev man bemött av två trevliga herrar, de två vännerna som flyttat in.
Fick en välkomstdrink i handen och hälsade på de vänner jag kände. Här har vi Stefanos, Alexander, Vlado och Sofie som gömmer sig.

Efter fem minuter tog Vlado kameran och fotade allt intressant. Som denna tjej vars namn jag tyvärr inte vet.

Vlado, Filippa, Nicolina och Patrik är glada. Medan kameran var ute på vift var jag själv ute i köket för det mesta och hälsade på nya ansikten. Provade till och med ostron! Slemmigt, men mättande.

Vackert.


Fina Alexandra.

Jag och Olle, den ene herren som bodde där. Jag kallade honom för Slipsen, just för att slipsen var så fin.

En halv Vlado.

Simon, den andre herren. Blå ögon minst sagt. (bild tagen av Vlado, mästerfotografen.)

Vlado och en kille som jag inte heller vet namnet. (bild tagen av Vlado.)

Carolines fina fläta. (bild tagen av Vlado.)

Cecilia och Simon, syskonen. (bild också tagen av Vlado.)

Gör inte jag en vacker min?

Tyckte att sugröret bakom örat kändes exotiskt.

Vlado, Josefin och Stefanos hand. (bild tagen av mig denna gång.)

Två söta tjejer.

Patrik med tjusigt sugrör i ölflaskan.

Stog i köket och samtalade med en finsk Simon och Patrik om fotografi. Vilket var lite svårt att göra, just för att musikvolymen var hög. Just som det ska vara.

Simon, Alexander, fin tjej, Rosanna, Filippa och så Patrik i hörnet.

Ceilia och Simon ser ut att ha ett fängslande samtal.

Olle och Caroline med en man, de dansade/skuttade omkring. Tror jag.

Nicolina och jag.

Amanda och Alexandra i köket.

Sen var det dans på g!

Galna, härliga människor.

Inte alla dansade. Stefanos tog det lugnt.


Förmodligen bästa citaten nånsin. Efter jag såg tavlan tyckte om jag om Simon och Olle lite mer.

Kramkalas!

Marcus och jag. Han får stilpoäng för kammen i håret. Fast det var ju jag som satte dit den.

Simon, som jag gav smeknamnet Västen.

Ännu mer dans på gång.

När klockan blev lagom sent drog jag, Stefanos och Emilios hem var för sig. En härligt rolig fest, glad över fått göra nya bekantskaper gjorde min fredag.
























































































































































TRANSLATION:
Were at a party this Friday. The two gentlemens, Simon and Olle, who lived that fancy appartment had just moved in. I met alot of new people, danced and talked about photography, cars and Paris. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

eller vad tycker du?