tisdag 9 augusti 2011

en liten rolig grej som är så typiskt mig

Det är liten grej som jag bara måste visa er. Jag är ju helt galen i badankor, så en gång då jag letade efter studentpresenter i Lagerhaus fick jag syn på denna söta sak. Det är en tésil.

Det finns en liten korg som sitter under ankan. När man ska fylla på med té så skruvar man av korgen och sedan skruvar man halvt på den igen.




Är den inte söt? Den gör så att man riktigt längtar efter att dricka té till frukost. Och så höjer ju den humöret när man är nyvaken och sur.


























































TRANSLATION:
I found this cute duck at Lagerhaus. It's a tea-strainer, can you believe it? It makes me happy every morning when I drink tea.

pusshej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

eller vad tycker du?