torsdag 16 februari 2012

"You'd find it easier to be bad than good if you had red hair," said Anne reproachfully. "People who haven't red hair don't know what trouble is."

Mina håriga dagar under 2011 och början av 2012 genom photobooth.
Januari. Blekte håret en aning och färgade det sedan rödare. Brukade locka inåt den alltför långa luggen och spraya på 3 kilo hårspray.
Februari. Hittade fina rosettspännen på H&M's barnavdelning och hade uppsatt rätt ofta.
April. (tydligen hade jag inget i mars) Jag klippte pannlugg hos en frisör jag aldrig ska gå till igen.
Provade även intensivtoning istället för att färga. Det var onödigt.
Maj. En lugg som växte alltför snabbt och rufsigt hår som jag inte kunde styra.
Juni. Urtvättad färg, och gick tillbaka till den inåt-lockade luggen. Saknar den en aning.
Fortfarande juni. Gick till min frisörkompis Christina och hon blandade till den perfekta nyansen av rött.
Fullkomligt kär i färgen. Det blev alla andra också.
Juli. Utsläppt, halvlockigt hår hade jag rätt ofta, ville vara lite mer indie. Vet ej om jag lyckades.
Augusti. Lockade håret, tuperade där bak och kammade allt åt en sida, till en dag då jag dansade fram till 4 på morgonen. Håret stannade definitivt inte så.
Augusti. Fejkade lugg. Tycker om de charmiga glasögonen.
Dessutom började jag måla ögonbrynen ordentligt, eftersom de är naturligt ljusa. Såg en aning knasigt ut innan.
Augusti. Åter denna lugg.
september
September. Jag kammade fram mer snelugg, dock svårt att hålla på plats med för lite hårspray under en Oskar Linnros-konsert.
september
September. Körde vissa dagar osminkad och lät håret vara.
oktober
Oktober. Fortsatte att färga håret med den nyansen Christina blandat till i juni.
Och toklockade håret gjorde jag också. Luggen hade växt ut så pass mycket att jag ville ha den fint åt sidan,
men den hamnade oftast mitt framför ögonen.
oktober
Oktober. Satte upp håret i en knut en dag och målade ögonbrynen en aning tjockare.
november
November. Tyckte om att sätta upp håret i slarviga knutar  med hårband på söndagar när man gick till muséer.
november
November. Hade kollat på flera youtube-klipp om victory-rolls. Så prövade att göra det. Det gick väl sådär.
december
December. Bestämde mig för att ha benan mer in mot mitten och ta bort luggen helt och hållet.
Upptäckte dessutom ett nytt sätt att locka håret.
december
December. Önskade att jag hade mustasch.
december
December. På nyårsafton gicks det ut att dansa, så satte upp håret i en mini-knut.
januari
Januari 2012. Slogs av saknad av sneluggen, så för en kväll kammades den fram.
Ankan på bilden hittades i Berlin och är nummer 50 förresten.
januari
Januari 2012. Lockade håret stort och borstade igenom dom ordentligt. Fick en dille på lakritsmustascher.
januari
Januari 2012. Sista delen av månaden lät jag bli att locka det, rufsade bara till det.
februari
Februari 2012. Jag gjorde en liten förändring, färgade en decimeter av topparna i en mörkare röd, typ vinrött.
Det syns inte på den här bilden, jag blev så nöjd. Och så låter jag bli att locka eller rufsa till håret överhuvudtaget.

1 kommentar:

  1. Haha, jag kommer ihåg den museumsöndagen ;D Loved your hair that day.

    SvaraRadera

eller vad tycker du?